poniedziałek, 21 stycznia 2013

DNS-320L - Minidlna

Wspominałem już że dostarczony przez D-Linka serwer serwer UPNP (DLNA) jest dosyć ograniczony? Jego główną wadą jest to, że nie mogłem zmusić go do streamowania bardzo popularnych plików MKV.


Na szczęście istnieją alternatywne pakiety. Jednym z nich jest Minidlna. Pakietu na obecną chwilę nie ma w stabilnym repo, istnieje natomiast w repo testowym. Wykonujemy zatem polecenia (zakładam że wcześniej zostały utworzone odpowiednie pliki opisane w poprzednim poście):

cp /etc/apt/sources.list.testing /etc/apt/sources.list
aptitude update

Po zaktualizowaniu repozytorium przystępujemy do instalacji pakietu:

aptitude install minidlna

Co ciekawe przed samym końcem instalacji wyskoczył mi następujący błąd:

mkdir: nie można utworzyć katalogu `/run/minidlna': Nie ma takiego pliku ani katalogu

Okazało się że w mojej dystrybucji Debiana nie ma folderu /run ... i bład jest generowany przez skrypt startowy /etc/init.d/minidlna. Edytujemy zatem wspomniany plik:

nano /etc/init.d/minidlna

Odnajdujemy taki wpis:

 PIDDIR=/run/$NAME

 i zmieniamy go na:

 PIDDIR=/var/run/$NAME

Po zapisaniu pliku należy jeszcze odpowiednio zmodyfikować plik konfiguracyjny. Wykonujemy polecenie: 

nano /etc/minidlna.conf

odnajdujemy wiersz:

media_dir=/var/lib/minidlna

zmieniamy lokalizacje plików które mają byc udostępniane, np. u mnie wygląda to tak:

media_dir=/mnt/HD/HD_a2

Dodatkowo warto włączyć opcję odpowiedzialną za nazwę serwera tak żeby była bardziej "przyjazna". U mnie wygląda to tak:

friendly_name=Serwer Slavko

Po zapisaniu pliku należy uruchomić aplikacje z opcją przeskanowania wybranych zasobów. 

minidlna -R

Proces ten zostanie uruchomiony w tle. Samo skanowanie może potrwać od kilku do nawet kilkudziesięciu minut w zależności od ilości danych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz